Boktips!

Eftersom jag ligger sjuk nu sedan onsdag i regäl  förkylning och med en regäl basröst så blir det mest datauppdateringar av olika slag. Är även perfekt att läsa någon bra bok dessutom.

Här kommer 2 tips på 2 st pocketböcker som jag fick i julklapp!

Den första boken är av författaren Karin Alfredsson med titeln -80 gr från varmvattnet.



I ett dike i Zambia förblöder en 14-årig flicka. I USA dör en domare i Högsta Domstolen i sin säng. I en svensk lägenhet möts tre aktivister för att ta emot beskedet om en katastrof. I en amerikansk buss försöker en ung kvinna fly från sin historia. I gräset utanför en barnmorskas hus bygger någon en häxpyramid. Och i händelsernas centrum
står Ellen Elg, svensk läkare med oklart uppdrag i Afrika.

En riktig spännande thriller.


Nästa bok är av författaren Jenny Downham med titeln- innan jag dör.



Sextonåriga Tessa har leukemi och vet att hon skall dö. Vad ska hon göra under de månader hon har kvar? Hon har ju så mycket som hon inte har hunnit med. Så hon gör upp en lista över saker hon vill göra och uppleva innan hon dör. Högst upp på listan står att vara tillsammans med en kille.

Innan jag dör är fylld av livskänsla. Den handlar om att ta förväl av livet men också att leva det fullt ut. Det är en rörande och modig roman.

Kommer även framöver att tipsa om fler böcker både för barn och vuxna.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0