GI-recept Morotsjuice- och citrusjuice

Idag börjar jag morronen med en nypressad  färsk juice. Juice av olika slag är väldigt goda. Jag gör hellre själv än att köpa färdiga i affären, blir godare tycker jag. En bra investering är att köpa en maskin för att pressa sin egen juice. Brukar pressa det jag har hemma. Här kommer ett recept som jag har fått av en bekant .

Till 1 glas behövs:

  • 2 dl färskpressad morotsjuice
  • 1 msk färsk finriven ingefära
  • 1/2 pressad citron
  • 1/2 pressad apelsin

Mixa alla ingredienser, och häll upp på glas och njut av drycken.

Den här är den bästa investeringen jag gjort för att göra egna juicer.

Skummande god. En riktigt vitaminkick samt ingefäran är bra för förbränningen om man vill gå ner i vikt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0