Onsdag morron.....

Ja, så var det onsdag morron  och mitt bonusbarn som går i 8:a skall vara med och praktisera på mitt jobb inom vården, nu på ons, tors och fred. De är bra att ungdomarna får komma ut till olika arbetsplatser och se hur det är. Svårast är nog att hitta meningsfull sysselsättning åt dem när det är så unga, men det skall alltid städas någonstans och dyl. Kan vara bra det, så kanske de städar sina rum bättre, för man upplever att man alltid får tjata om rummet skall hållas i ordning, men det är väl typiskt tonåringar eller....?

Igår gick min sambo och jag ut och gick en kvällspromenad vid 21-tiden. Det var skönt ute, men det var så halkigt och mörkt så det var svårt att gå på vår lilla väg.  Var bara  en stor isgata. Var svårt att se med bara en ficklampa hur vägen såg ut. Man skulle behöva köpa broddar under skorna. Har tänkt på det flera gånger, men det blir aldrig av.

Är nu dags för lite frukost och fixa till håret innan man skall iväg.
Ha en trevlig dag./Britt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0