Het köttfärs...

Detta goda recept hittade jag i min affär förra året. Det enda som jag har är att jag lade till kryddan Dracula Spicemix. Den kryddan sätter riktigt piff på maten. Det som är bra med köttfärs är att man variera så många rätter av just köttfärs.

Het köttfärs med chili och bönor:
Till 4 pers:

500 gr köttfärs
1 gul lök
1 röd chili
1 msk olivolja
1 tsk chilipulver
1 tsk salt
1 tsk Dracula spicemix
ca 1 dl sweet chili sås
1 dl vatten
1 burk majs ca 350  gr
1 burk vita bönor ca 400 gr
1 burk kidneybönor ca 400gr
1 dl hackad persilja

Gör så här:
skala och hacka lök och vitlök. Ta ur känorna från chilin och strimladen i ringar.
Bryn lök, vitlök, chili och köttfärsi olja i en stekpanna. Tillsätt chilipulver, salt chilisås och vatten och rör om. Låt sjuda ca 5 min.
Låt bönor och majs rinna av. Sköljbönorna och blanda ner allt i stekpannan och låt det bli varm. Strö över persilja och dekorera med några chiliringar.
Serveras med tortillasbröd eller pitabröd och gräddfil.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0