Köttgryta........

Till middag i kväll gjorde jag en köttgryta på rotfrukter och nötkött med fullkornsris och sallad sedan igår.

Ingredienser: nötkött, rotgrönsaker(morötter, gul lök, palstenacka, kolrot, purjolök). salt, kryddpeppar, buljong, rött vin

Har stek nötgrytbitarna och strödde  sedan över 2 msk vetemjöl, tillsatte sedan ca 6 dl vatten, 1 buljongtärning, 1 gul lök, samt 2 dl rött vin. Lät  sedan allt småputtra ca 50 min.
Tillsatte sedan resten av rotfrukterna palstenacka, kolrot, morötter och koka ca 30 min.
Tillsatte sedan till sist purjolöken  och fick småputtra ca 10 min.
 
Serverade sedan fullkornsris till köttgrytan.

Kommentarer
Postat av: Madde

Å vad gott det ser ut mamma=)Kanske ska göra det i veckan, älskar ju grytor.

Kram och trevlig kväll.

2009-02-28 @ 19:23:35
URL: http://glamourmorsan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0