Kycklingwok

Kyckling är en av mina favoriträtter och efter det att jag var i Thailand för 2 år sedan så är jag en riktigt wokfantast.
Kvällens rätt blev alltså Kycklingwok. Här kommer receptet.

För ca 5 pers behövs:
4 stora kycklingfiléer
4 morötter
1 röd lök
1 handfull gröna bönor
ca 10 cm av purjolök
250 gr äggnudlar
1 1/2 - 2 tsk Santa Fe spice rub
2 msk soja
Woksås efter behag och smak (jag tog ca 1/2 dl)
Thai Sweet chilisås efter behag och smak (jag tog ca 1/2 dl)
olja till pannan

Gör så här:
Koka nudlarna enl anvisning.
Skär kycklingfiléerna i bitar och stek den i oljan i en wokpanna eller stekpanna, och bryn dem några minuter.
Strimla morötterna, purjolöken och rödlöken i strimlor och tillstätt dem i pannan och krydda med santa fe spice rub.
Tillsätt woksås och Thai Sweet chilisåsen och låt småputtra några minuter. Tillsätt på slutet gröna bönor, och äggnudlarna.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0